naše filozofie a design

Značky
a silný branding.

Práce s obaly a značkami je naše téma a získali jsme v něm zajímavé úspěchy a velké zkušenosti. Pojďme si ukázat, jak takový obal vzniká.

co to obnáší

Design obalů
je proces mnoha kroků.

„Celý den si jen tak kreslíme, protože nás to baví.“

Tak přesně takto to není.

Pojďme si představit, jaký je průběh přípravy designu pro obal, ať už je to krabička, sáček nebo etiketa:

1. Diskuze
Prodiskutujeme Vaše představy a cíle. Potřebujeme Vás poznat a pochopit Vaši vizi. Otevřenou diskuzí o mnohých detailech vašeho byznysu a představách se vyvarujeme následným nedorozuměním. Chceme dosáhnout toho nejlepšího výsledku, proto musíme znát co nejvíce informací o produktu i vašich vizích.

    2. Analýza
    Provedeme vstupní konkurenční analýzu. Zjistíme si situaci na trhu v daném segmentu. Definujeme si cílovou skupinu, její potřeby a komunikační tón.

      3. Marketing
      Stanovíme marketingové cíle, určíme způsob komunikace konkurenčních výhod. V čem je produkt výjimečný a jaké emoce přinese spotřebiteli. Emoce podle průzkumů totiž při nákupu zboží rozhodují ve větší míře, než jsme schopni si připustit.

      4. Brainstorming
      Nakreslíme si myšlenkové mapy nápadů, jak ztvárnit vaše téma. Mnohdy nás napadnou zajímavé asociace. Mnoho toho totiž již bylo vymyšleno a je proto potřeba přicházet s novými nápady.

      5. Skici
      Načrtneme si v ruce základní skici designu, které nám usnadní další práci. Ověříme si tím funkčnost některých námětů nebo naopak vyloučíme ty, které se hned ukážou jako nefunkční. Tím si ušetříme zbytečnou práci ve slepých uličkách.

      6. Kreslení v PC
      Každý z našich dvou grafiků připraví minimálně jeden návrh. Tato část tvůrčího procesu je časově nejnáročnější a zabere až 75 % času stráveného na celé zakázce. Díky předchozí přípravě ale již víme, co máme dělat. Návrhy představíme v komentované PDF prezentaci.

      7. Zpětná vazba
      Návrhy si prohlédnete a samostatně nebo po vzájemné diskuzi nám připravíte své komentáře. Mnohdy má zadavatel zajímavé nápady ke zlepšení návrhů.

      8. Úpravy a ladění
      Zpracujeme úpravy podle vašich komentářů, nebo když nás napadne, kde by se dala grafika vylepšit. U obalů ve zvolené variantě připravíme návrh zadní strany a design celého rozloženého obalu (např. u krabiček nebo sáčků), vložíme všechny texty, adresy, piktogramy atd.

      9. Kontrola
      Zkontrolujete správnost všech textových částí včetně legislativních náležitostí, čárových kódů atd. Nejhorší by bylo objevit chybu, až když by byl produkt na pultě a ve skladu desítky tisíc takových!

      10. Finalizace
      Po schválení designu přistoupíme k finalizaci, tedy ladění detailů grafiky do podoby potřebné k tisku. Mnohdy jsou nutné retuše vložených fotografií, ladění barev, mnoho úprav textů podle typografických pravidel a také příprava jednotlivých tiskových barev (kanálů), aby výsledek v tisku měl odpovícající tonalitu, ostrost, čitelnost atp. Na mnohých obalech navíc připravujeme data pro parciální lakování, stříbrnou ražbu, podtisk bílou barvou nebo třeba slepotisk. Tato mravenčí práce často není moc vidět, ale je důležitá. Na detailech záleží!

      11. Mockupy
      Připravíme finální vizualizaci produktu, kterou můžete použít na webu nebo v tištěných materiálech.

      S námi využijete svůj
      potenciál naplno.

      Jsme dvoučlenný tým odborníků. Provedeme vás celým procesem, na jehož konci bude silná značka a obaly, které prodávají. Náš design má totiž hlavu i patu.

      kdo jsme

      Díky nám
      budete na očích.

      Prošli jsme si agenturami a grafickými studii, odešli na volnou nohu a pak spojili síly v malém, ale silném týmu. Dohromady máme více než 35 let zkušeností v reklamě a grafickém designu, díky kterým můžeme svým klientům efektivně pomáhat. Jsme malý powerhouse.

      Atraktivita
      a srozumitelnost.

      Stojíme si za tím, že obalový design musí vypadat k světu, ale nesmí to být jen design pro design. Kromě správné dávky atraktivity musí být obal pro spotřebitele především srozumitelný.

      Profesionalita
      a spolehlivost.

      Zakládáme si na to, že nic nešidíme, rychle reagujeme a plníme domluvené termíny. Měly by to být běžné vlastnosti dodavatelů, ve skutečnosti jsou ale poměrně vzácné.

      Dialog
      a partnerství.

      Naším cílem je nakopnutí vašeho byznysu. Jsme tu od toho, abychom zbytku světa ukázali, v čem jsou vaše produkty výjimečné. A to my umíme.

      Potřebujete zabodovat?

      Pojďme vytvořit
      bestseller.

      Ondřej Štětina
      +420 733 532 031
      ondrej@obalum.cz

      Jakub Tomša
      +420 734 464 949
      jakub@obalum.cz

      info@obalum.cz

      Obalum – obaly & branding. Turnovská 21, Mnichovo Hradiště.

      Přejít nahoru